Monday, November 2, 2009

اخبار کوتاه دوم نوامبر

Afghanistan - Kabul
دبیر کل سازمان ملل متحد به طور سر زده وارد افغانستان شد. بان کی مون با هدف رایزنی با مقامات افغانستان درباره تحولات سیاسی و همچنین آخرین وضعیت روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور وارد کابل شد. بان کی مون در این سفر با حامد کرزای رئیس جمهور و برخی دیگر از مقامات افغانستان دیدار و گفتگو می کند.

USA – Washington DC
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خبر از لغو ممنوعیت 22 ساله افراد حامل ویروس ایدز به این کشور داد. او این خبر را همزمان با افزایش کمک های مالی دولت آمریکا به خدمات پزشکی در زمینه ویروس ایدز اعلام کرد.

Germany - Berlin
رهبران سابق ایالات متحده، شوروی و آلمان که در پایان جنگ سرد در اتحاد دو آلمان نقش داشتند، در بیستمین سالگرد این رخداد در برلین گردهم آمدند تا این واقعه را یادآوری کنند. جورج بوش سنیور، میخائیل گورباچف و هلموت کهل در گردهمایی خود به مردمانی که انقلاب صلح آمیز سال ۱۹۸۹ را راه اندازی کردند، ادای احترام کردند.

Turkey - Zonguldak
در پی وقوع سیل در ترکیه چهار نفر جان باختند . بارندگی ها از دو روز قبل بخش وسیعی از مناطق شرقی ؛ جنوبی ؛ شمالی و شمال غربی ترکیه را فرا گرفته است و تا کنون ادامه دارد. ارتفاع موج در منطقه آکچا کوجا در دریای سیاه به پنج متر میرسد و وزش باد با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در سواحل دریای سیاه خساراتی به بار آورده است .

Iraq - Baghdad
یکشنبه خونین مرگبارترین روز دو سال اخیردر عراق اعلام شد. مقامات عراقی اعلام کردند که در پی کشته شدن بیش از 410 نفر طی ماه جاری در این کشور، آمار تلفات ماه اکتبر در مقایسه با ماه سپتامبر به میزان بیش از دو برابر افزایش یافت.

Gaza strip
اسراییل امروز 6 تن از نمایندگان پارلمانی جنبش حماس و شهردار جنین را پس از سه سال اسارت آزاد کرد.این اقدام با هدف آزاد کردن "گلعاد شالیت" نظامی اسرائیلی به اسارت درآمده توسط مبارزان فلسطینی در ژوئن 2006 صورت گرفته است.

No comments:

Post a Comment