Friday, November 13, 2009

سرخط اخبار سیزدهم نوامبر بیست ودوم آبانماه

همزمان با ورود باراک اوباما به توکیو کاخ سفيد اعلام کرد: باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، تحريمهای اقتصادی سی ساله عليه ايران را برای يکسال ديگر تمديد کرد.
اعمال تحريم های اقتصادی علیه ايران در پی گروگانگيری در سفارت آمريکا در تهران د دوره رياست جمهوری جيمی کارتر آغاز شد و روسای جمهوری آمريکا از آن تاريخ تا کنون هر ساله این تحریم هاعلیه ايران را تمديد کرده اند. بر پايه اين تحريم کليه داراييهای ايران در آمريکا مسدود شد و سپس شرکتهای آمريکايی از هر گونه معامله با ايران منع شدند.
کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما در نامه ای خطاب به کنگره آمريکا نوشته است: مناسبات ما با ايران هنوز به حال عادی بازنگشته است و تحریم ها برای یکسال دیگر تمدید می شود.

درهمین حال دادستان فدرال نیو یورک اعلام کرد كه تمامی اموال بنیاد علوی تابعه بنیاد مستضعفان ایران در سراسرآمریکا مصادره میکند. دادستانهای دولت فدرال طی شکوائیه ای خواستار مصادره یک آسمانخراش و چهار مسجد متعلق به شرکت آسا و بنیاد علوی شده اند. این اموال به دلیل پولشویی و شکستن قوانین دولت آمریکا در اختیار این دولت قرار خواهد گرفت. بنیاد علوی یک بنیاد خیریه است كه با دراختیارگرفتن اموال بنیاد پهلوی بعد از انقلاب در آمریکا فعالیت میکرده است این بنیاد متهم است كه مستقیم و غیره مستقیم توسط شرکت آسا به فرستادن پول به حساب بانک ملی ایران میپرداخته است. بر اساس قانون دولت آمریکا بنیاد علوی اجازه فرستادن پول به ایران را نداشته و بر این اساس متهم شناخته میشود. این درحالیست که پليس فدرال آمريکا امروز صبح فرشيد جاهدی را به ظن نابود کردن اسنادی در ارتباط با روابط بنیاد علوی با بانک ملی ایران و مالکیت یک مجتمع اداری در منطقه منهتن نیویورک بازداشت کرده است. به گزارش آسوشيتدپرس، پليس فدرال آمريکا پیش‌تر به آقای جاهدی هشدار داده بود که مدارکی دراین خصوص را از بين نبرد اما جاهد این مدارک را درسطل زباله ای معدوم کرد که توسط ماموران بازیابی شد . مقامات قضایی آمريکا می‌گويند که بنياد علوی مالک ۶۰ درصد سهام يک ساختمان سی وشش طبقه در خيابان پنجم در شهر نيويورک است این درحالیست که چهار مرکز اسلامی مستقر در نیویورک موسوم به مرکز امام علی، مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن واقع در پتومک مریلند مرکزتعلیمات اسلامی هیوستون و مرکز اسلامی قبا در کالیفرنیا وابسته به بنیاد علوی در شُرُف تعطیلی قراردارند اگرچه مقامات این مراکز همزمان با حساس شدن قضات فدرال نسبت به بنیاد علوی در دوسال پیش اقداماتی برای خصوصی کردن و ثبت آنها به عنوان مراکزی با هویت مستقل صورت داده اند.

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران با صدور بیانیه‌ای از دولتمردان جمهوری اسلامی خواستند که هرچه سریع‌تر اجرای مجازات اعدام در ایران را متوقف کنند. این دو سازمان مدافع حقوق بشر اعلام کرده‌اند که خواستار لغو کامل مجازات اعدام در ایران هستند. این بیانیه با محکوم کردن اعدام احسان فتاحیان، فعال سیاسی کرد که چهارشنبه جاری اعدام شد، خواستار توقف حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی و شیرکو مِعارَفی شده‌ است. این دو زندانی سیاسی به اتهام ارتباط با احزاب کردستان به اعدام محکوم شده‌اند.

شیرین عبادی، حقوقدان و مدافع سرشناس حقوق بشر نیز به شرایط اعدام و دفن احسان فتاحی اعتراض و آن را اقدامی عجیب و غیرمتعارف خواند که بیسابقه است. عبادی گفت اعدام احسان فتاحی در روز چهارشنبه حرکتی شتابزده بود که واجد هیچ یک از تشریفات معمول نبوده است عبادی نسبت به اینکه به خانواده این متهم اجازه دیدار با او پیش از اعدام داده نشده بود نیز اعتراض کرد. گزارشها حاکی است که جنازه آقای فتاحیان روز پنجشنبه "به شرط برگزاری بی سر و صدای مراسم تدفین" به خانواده او تحویل داده شد و پس از انتقال به کرمانشاه در گورستان باغ فردوس این شهر دفن شد. گزارشها حاکی از تظاهرات مردم سنندج نسبت به این اعدام دارد درحالیکه خبرهایی حاکی از متوقف کردن حرکت گروههای معترضی از دیگر شهرهای استان کردستان به سمت سنندج حکایت دارد



جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی رویدادهای اخیر ایران امروز برای سومین بار با تجمع در برابر ساختمان قوه قضائیه در تهران بار دیگر خواستار آزادی این زندانیان و رسیدگی به وضعیت آنان شدند. سرعت در تشکیل دادگاه‌ها و آزادی فوری عزیزان دربند با تخفیف در قرار ، اجازه انتخاب وکیل و معرفی عوامل بازدارنده از این حق قانونی و تشکیل دادگاه صالحه به صورت علنی از جمله خواسته‌های تجمع‌کنندگان است.



ديپلمات هاى اروپايى امروز اعلام كردند، تاسيسات اتمى جمهورى اسلامى ايران در قم كه به تازگى وجود آن از سوى تهران اعلام شد از هفت سال گذشته در دست ساخت بوده است و اندازه آن براى استفاده در يك برنامه اتمى – نظامى كافى به نظر مى رسد دراین گزارش به نقل از ديپلمات هايى كه نام آنها فاش نشده است اعلام شده است كه كار ساخت مركز اتمى فوردو در نزديك قم تا يكسال ديگر به پايان خواهد رسيد.


بشیر اسحاق، رهبر اپوزیسیون اریتره میگوید ایران برای رساندن سلاح به شورشیان یمن از خاک اریتره استفاده می‌کند.
به گزارش خبرگزاری عمومی هلند (آن.ان.پ) بشیر اسحاق، رهبر اپوزیسیون اریتره در این باره گفت: سلاح‌ها به سواحل اریتره به ویژه به ساحل شهر عَصَب آورده می‌شوند و شورشیان از آن‌جا این سلاح‌ها را شبانه به یمن قاچاق می‌کنند.

محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران می‌گوید که نمی‌توان به صورت «پادگانی» جامعه را اداره کرد و این نحوه مدیریت به زیان جمهوری اسلامی است.

مهرداد امیدی، رئیس پلیس مبارزه با جرایم رایانه‌ای آگاهی ناجا از آغاز به کار گشت پلیس اینترنتی در ایران خبر داد.

No comments:

Post a Comment