Monday, November 9, 2009

سرخط اخبار نهم نوامبر هجدهم آبانماه


لايحه اصلاحات نظام بيمه های درمانی آمريکا سرانجام بعد از بارها تغییر شکل به تصويب رسيد. مجلس نمايندگان که يکی از دو پيکره کنگره آمريکاست برای تصويب هر لايحه به تعداد نصف بعلاوه يک اعضای خود يعنی ٢١٨ رای نياز دارد
این لایحه پس از حدود دوازده ساعت بحث و گفتگو توانست با ٢١٩ رای مثبت که رای يکی از نمايندگان جمهوری خواه را نيز به همراه داشت به تصويب برسد نانسی پلوسی» نماينده دموکرات ايالت کاليفرنيا و رئيس مجلس نمايندگان که برای تحقق اين امر تلاش پی گيری در روزهای اخير داشته، اظهار اميدواری کرد که در تصويب نهائی لايحه همکاری دو حزب ديده شود.
پرزيدنت اوباما پس از تصويب لايحه در اعلاميه ای که از سوی کاخ سفيد منتشر شد، اين رای را يک «رای تاريخی» خواند

گلین دیویس، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی میگوید آمریکا حاضر است وقت بیشتری به ایران بدهد دیویس با اشاره به گفت‌وگوهایی بین دو کشور ایران و‌ آمریکا در زمینه انرژی اتمی انجام شده گفت: «ما تمایل داریم که به ایران برای رسیدن به نتیجه زمان بیشتری بدهیم. آشکار است که این برای آنها مسئله دشواری است و ما امیدواریم که هر چه زودتر پاسخ مثبت از آنها بگیریم.»
این درحالیست که نیویورک تایمز مدعی شد واشینگتن در روزهای اخیر به تهران پیشنهاد داده است ذخیره اورانیوم خود را به انتخاب خود به یکی از چند کشور از جمله ترکیه بفرستد، اما تهران تا کنون این پیشنهاد را نپذیرفته است.

این روزنامه صبح امروز از قول مقامات دولت آمریکا و دیپلمات‌هایی که نامی از آنها نبرده می‌گوید دولت باراک اوباما از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران این پیشنهاد را داده است.گزارش نیویورک تایمز حاکی از آن است که میانجی میان دو دولت ایران و آمریکا محمد البرادعی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی، بوده که در دو روز گذشته در چند مصاحبه وجود پیشنهادات آمریکا را تایید کرده است. جمهوری اسلامی بی آن که به این پیشنهاد پاسخ قطعی بدهد عملا آن را رد کرده و علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، اعلام کرده است که ایران قطعا این پیشنهاد را اجرا نخواهد کرد.



علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی ایران روسیه را کشوری غیر قابل اعتماد خواند
بروجردی گفت: "بحث هایی که در رابطه با سیستم موشکی اس 300 مطرح می شود اگر موضع رسمی روسیه باشد نشاندهنده فصل جدیدی از بدقولی آنهاست و افزود شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیر نهایی برای چگونگی تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران است."
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، بدقولی روسیه را "ماجرای کهنه ای" توصیف کرده و میگوید: "اگر روسها به پیمانشان عمل نکنند و مذاکرات به نتیجه نرسد این مسئله نقطه منفی در روابط دو کشور خواهد بود."
سعيد جليلى، مذاكره كننده ارشد هسته اى ايران نیز در ديدار با معاون وزير امور خارجه روسيه خواستار دستيابى هرچه سريعتر به توافق در زمينه تامين سوخت راكتور تحقيقاتى تهران شد. جليلى كه اظهاراتش از سوى تلويزيون دولتى ايران پخش شد اعلام كرد كه تهران همچنان از ادامه گفت و گوها با محوريت بسته پيشنهادى خود استقبال مى كند. وى اظهار اميدوارى كرد كه اين گفت و گوها هر چه سريعتر به نتيجه برسد.



میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات و نخست وزیر پیشین ایران می‌گوید که قانون اساسی، «وحی آسمانی» نیست و می‌تواند براساس مقتضیات زمان و چارچوب پیش‌بینی شده، مورد «تجدید‌نظر» قرار گیرد.
موسوی برای نخستین بار تلویحا به رهبرایران انتقاد کرد و گفت نمی‌شود در نظام جمهوری اسلامی، «یک نفر»، حرف‌هایی بزند و کار‌هایی بکند که «پاسخی» برای آنها نداشته باشد.به گفته او، چنین موضوعی در شرایط کنونی ایران، «زیاد» دیده می‌شود و باعث «آسیب‌پذیری» نظام جمهوری اسلامی است.


حسین صفار هرندی وزیر ارشاد سابق دولت محمود احمدی نژاد در دانشگاه دولتی رشت با شعارهای اعتراضی دانشجویان مواجه شد
هرندی که در تالار حکمت دانشگاه گیلان در شهر رشت سخنرانی داشت که با شعارهای اعتراضی از جمله "ننگ ما، ننگ ما، وزیر فرهنگ ما" و "دیکتاتور بیچاره، جنبش ادامه داره" روبرو شد.
بنابه برخی گزارش ها درهای سالن محل سخنرانی یک ساعت پس از شروع جلسه به روی دانشجویان معترض که پشت در تجمع کرده بودند گشوده شد. هرندی در واکنش به شعارهای دانشجویان آنها را "خشونت طلب" خواند و گفت: "آیا فریاد 13 میلیون نفر می تواند صدای 24 میلیون جمعیت را خاموش کند."
سرتیپ یدالله جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران با انتشار مقاله ای معترضان را عوامل بیگانه معرفی کرد
در این مقاله که خبرگزاری دولتی ایران انتشار داده وی مدیریت جنبش سبز را «نه در دستان موسوی و نه در دستان همفکران موسوی، بلکه در دست دشمن خارجی عنوان کرده است وی همچنین میرحسین موسوی را متهم کرده است که با حضور در میان «انبوه هواداران سبزپوش خود» و فراخواندن سبزها به خیابان، زمینه‌ها و بسترهای آشوب، بلوا و اخلال در نظم و امنیت عمومی را فراهم کرده است

Seg2
آنگلا مرکل،‌ صدراعظم آلمان در بیستمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین‌، با اشاره به تفاوت سطح زندگی مردم در شرق و غرب این کشور اظهار داشت که "اتحاد آلمان هنوز کامل نشده است آلمان با برگزاری جشن‌های متعدد در برلین و برخی شهرهای دیگر بیستمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین را جشن گرفت و مقام‌های دولتی کشورهای اتحادیه‌ی اروپا و آمریکا در آن حاضرشدند
آنگلا مرکل‌، صدراعظم آلمان تأکید کرد که تساوی شرق و غرب گامی واقعی واجباری است. هیلاری کلینتون نیز در مراسم شام رسمی گفت بیایید دیوارهای ستمگری و تروریسم در قرن بیست و یکم را فرو بپاشیم او گفت شهروندان در همه جا حق دارند به دنبال رویاهای خود باشند و بر طبق آرمان های خود زندگی کنند


دانشگاه آکسفورد بریتانیا بورسیه ای را به نام ندا آقا سلطان، یکی از قربانیان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تاسیس کرد کالج کوئینز، دانشگاه آکسفورد، در خبری که در وبسایت خود منتشر کرده اعلام داشته است که با برخورداری از هدایایی که دو فرد دانش دوست در اختیار این کالج قرار داده اند بورسیه ای را به نام ندا آقا سلطان برای استفاده دانشجویان فوق لیسانس رشته فلسفه این کالج تاسیس کرده است.


آیت الله مکارم شیرازی ازمراجع تقلید شیعه از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا هر چه زودتر نسبت به دادگاه متهمان حادثه کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک اقدام کند. این مرجع تقلید نزدیک به محافظه‌کاران در دیدار با آیت‌الله گرگانی، رییس دیوان عالی کشور، خواسته است تا از قول او به رییس قوه قضائیه بگویند که مردم در انتظار محاکمه مجرمان کوی دانشگاه، زندان کهریزک و مجتمع سبحان هستند و لازم است که هر چه زودتر اقدام شود آیت الله مکارم شیرازی عدم اقدام سریع در این مورد را زمینه ‌ساز بی‌اعتمادی مردم به دستگاه قضایی دانسته و برگزاری این محاکمات را مستلزم شجاعت خواند



دولت ایران اعلام کرده است که 40 نفر دیگر از معترضانی که به علت حضور خیابانی در 13 آبان، دستگیر شده بودند آزاد شده اند. دادستان تهران در بیانیه ای اعلام کرد آن دسته از زندانیانی که "دلایل چندانی بر توجیه اتهام آنان وجود نداشته باشد و یا از اقدامات غیرقانونی خود ابراز ندامت کرده باشند " از زندان آزاد خواهند شد.
روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز اعلام کرده است که هادی حیدری کاریکاتوریست ابراهیم شیرکوند، محمد امین شیرزاد، محمد جواد مظفری و میثم وره چهره که دو هفته پیش در جریان مراسم دعای کمیل دستگیر شده بودند، با دستور بازپرس پرونده و تائید عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران آزاده شده اند.
عده ای از بازداشت شدگان مراسم دعای کمیل همچنان در زندان به سر می برند.
همچنین دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که پرونده محسن امین زاده، عضو ارشد جبهه مشارکت اسلامی ایران که در زندان به سر می برد به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد.
به گفته دادستانی تهران آقای امین زاده پس از صدور کیفرخواست از زندان انفرادی خارج شده است.

محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت دهم، با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی ایران سه وزیر جدید پیشنهادی خود برای وزارتخانه ‌های آموزش و پرورش، رفاه و تامین اجتماعی و نیرو را معرفی کرد.
نامه معرفی سه وزیر پیشنهادی دولت دهم در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
بر اساس این نامه، حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، صادق محصولی به عنوان وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی و مجید نامجو به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی شده‌اند.




سرتیپ اصغر جعفرى، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، از آمادگی این نیرو برای «قطع دست سارقان» خبر داد جعفری میگوید «اجرا نکردن قانون مجازات اسلامى، بزرگ‌ترین منشاء ریشه‌کن نشدن جرائم در کشور است.»

براساس قوانین شرع اسلام، هر فردی که در جامعه اسلامی، مرتکب دزدی شود، باید تعدادی از انگشتان دست یا دست وی از ناحیه مچ قطع شود.

No comments:

Post a Comment