Wednesday, November 11, 2009

دوردنیا در یازدهم نوامبرچهارشنبه بیستم آبان ماه

USA - Virginia
تک تیرانداز واشنگتن که در سال 2002 در طول سه هفته دست کم ده نفر را به قتل رسانده بوددیشب با تزریق ماده سمی در ایالت ویرجینیا اعدام شد. جان آلن محمد به جرم قتل ده نفر در پمپ بنزینها و اتوبانهای مریلند ، ویرجینیا و واشنگتن دی سی به اعدام محکوم شده بود و استیناف نهایی اش هم پذیرفته نشد.
Brazil- Rio de janeiro
شهرهای ریو دو ژانیرو و سائو پائولوی برزیل دیشب را در خاموشی سراسری گذراندند . رسانه های محلی گزارش میدهند که با بروز مشکل در سد عظیم ایتایپو ، 17 هزار مگاوات از ظرفیت برق کشور کاسته شده و مدیر سد ایتایپونیز گفته است که تولید هیدروالکتریکی سد به صفر رسیده است.
France - Paris
موسسه تحقیقات چاقی در فرانسه در گزارش سالانه خود نوشته است در فرانسه بیش از بیست میلیون نفر در سه سال اخیر دچار چاقی شده اند. موسسات تحقیقاتی ، عامل اصلی رشد فزاینده چاقی در اروپا را مصرف غذاهای ارزان قیمت که چربی و قند بیشتری دارند، می دانند.
Bolivia - La Paz
ایوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی پیشنهاد داد نیروهای مسلح متحد آمریكای جنوبی تشكیل شود. مورالس ، رئیس‌جمهور بولیوی، معتقد است، در پاسخ به تبدیل كلمبیا به پایگاه نظامی آمریكا، ایجاد نیروهای مسلح متحد آمریكای جنوبی كاملا لازم و ضروری است.

South Korea - Seoul
ناوگان دریایی کره شمالی و کره جنوبی در منطقه مرز دریایی مورد مناقشه دو کشور مجددا به تبادل آتش پرداختند. کره جنوبی می گوید یک شناور دریایی کره شمالی از مرز دریایی دو کشور رد شد وعلی رغم شلیک تیر هشدار، این کشتی از حرکت باز نایستاد. کره جنوبی می گوید ناو کره شمالی نیز به روی ناوگان کره جنوبی آتش گشوده است.
India - Mumbai
فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه بمبئی خسارتی برجای نگذاشت.این هواپیمایی گلف ایر که حامل دویست و بیست و دو مسافر بود، در ساعت ده و سی دقیقه صبح به وقت محلی بمبئی را ترک کرد و در ساعت یازده و بیست و چهار دقیقه صبح به علت مشکلات فنی به فرودگاه بین المللی بمبئی بازگشت.

No comments:

Post a Comment